Título: Managing Systems Leadership Organizations: Realigning Instituto Unibanco’s Strategy for Strengthening Brazil’s High School Education System (a case study)
Autor(es): Barzelay, Michael
Vilela, Pedro
Coutinho, Diana
Contribuidor: Costa, Patricia Vieira da (Colaboradora)
Yan, Yifei (Colaborador)
Editor: Instituto Unibanco
Idioma: Idioma::Inglês:English:en
País: País::BR:Brasil
Tipo: Estudo de Caso
Extensão/Indicação de Série: 42 páginas
Data: Nov-2021
Detentor dos direitos autorais: Instituto Unibanco
Termos de uso: Termo::Autorização: O autor da obra autorizou a Escola Nacional de Administração Pública (ENAP) a disponibilizá-la, em Acesso Aberto, no portal da ENAP, na Biblioteca Graciliano Ramos e no Repositório Institucional da ENAP. Atenção: essa autorização é válida apenas para a obra em seu formato original.
Classificação Temática: Gestão Pública
Resumo: This working paper is based on research project conducted by the London School of Economics, with grant funding provided by Instituto Unibanco, in collaboration with Brazil’s National School of Public Administration (Enap). An earlier version of this paper was presented as part of the Fifth International Public Policy Association (IPPA) Research Conference held in July 2021. The paper is a working draft chapter for a planned edited book, provisionally entitled Leading Systems Change in Government: Learning from Public Management Research. Instituto Unibanco’s support for conducting the research, including assistance provided by Mariana Bittar, is gratefully acknowledged.
Palavras-chave: administração pública;  estudo de caso;  educação
Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS): 04. Educação de qualidade - Assegurar a educação inclusiva, e equitativa e de qualidade, e promover oportunidades de aprendizagem ao longo da vida para todos.
URI: http://repositorio.enap.gov.br/handle/1/6855
Aparece nas coleções:Publicações de Parceiros da Enap - Gestão Pública
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