Title: Managing Systems Leadership Organizations: Realigning Instituto Unibanco’s Strategy for Strengthening Brazil’s High School Education System (a case study)
Authors: Barzelay, Michael
Vilela, Pedro
Coutinho, Diana
metadata.dc.contributor.other: Costa, Patricia Vieira da (Colaboradora)
Yan, Yifei (Colaborador)
Publisher: Instituto Unibanco
Language: Idioma::Inglês:English:en
Country: País::BR:Brasil
metadata.dc.type: Estudo de Caso
metadata.dc.description.physical: 42 páginas
Issue Date: Nov-2021
metadata.dc.rights.holder: Instituto Unibanco
metadata.dc.rights.license: Termo::Autorização: O autor da obra autorizou a Escola Nacional de Administração Pública (ENAP) a disponibilizá-la, em Acesso Aberto, no portal da ENAP, na Biblioteca Graciliano Ramos e no Repositório Institucional da ENAP. Atenção: essa autorização é válida apenas para a obra em seu formato original.
Classificação Temática: Gestão Pública
Abstract: This working paper is based on research project conducted by the London School of Economics, with grant funding provided by Instituto Unibanco, in collaboration with Brazil’s National School of Public Administration (Enap). An earlier version of this paper was presented as part of the Fifth International Public Policy Association (IPPA) Research Conference held in July 2021. The paper is a working draft chapter for a planned edited book, provisionally entitled Leading Systems Change in Government: Learning from Public Management Research. Instituto Unibanco’s support for conducting the research, including assistance provided by Mariana Bittar, is gratefully acknowledged.
Keywords: administração pública;  estudo de caso;  educação
Sustainable Development Objectives (ODS): 04. Educação de qualidade - Assegurar a educação inclusiva, e equitativa e de qualidade, e promover oportunidades de aprendizagem ao longo da vida para todos.
URI: http://repositorio.enap.gov.br/handle/1/6855
Appears in Collections:Publicações de Parceiros da Enap - Gestão Pública
Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.