Cross-sectoral partnership in social policy: the control of school attendance in the Bolsa Família Program
Title: | Cross-sectoral partnership in social policy: the control of school attendance in the Bolsa Família Program |
Authors: | Filgueiras, Cristina Almeida Cunha |
Publisher: | Escola Nacional de Administração Pública (Enap) |
Endereço Eletrônico: | http://casoteca.enap.gov.br/index.php?option=com_multicategories&view=article&id=98:cross-sectoral-partnership-in-social-policy-the-control-of-school-attendance-in-the-bolsa-familia-program&catid=41:estate-and-government-&Itemid=12 |
Language: | Idioma::Inglês:English:en |
Country: | País::BR:Brasil |
metadata.dc.type: | Estudo de Caso |
metadata.dc.description.physical: | Número de páginas: 43 p. |
Issue Date: | 2013 |
metadata.dc.rights.holder: | Escola Nacional de Administração Pública (Enap) |
metadata.dc.rights.license: | Termo::Licença Padrão ENAP::É permitida a reprodução e a exibição para uso educacional ou informativo, desde que respeitado o crédito ao autor original e citada a fonte (http://www.enap.gov.br). Permitida a inclusão da obra em Repositórios ou Portais de Acesso Aberto, desde que fique claro para os usuários esses “termos de uso” e quem é o detentor dos direitos autorais, a Escola Nacional de Administração Pública (ENAP). Proibido o uso comercial. Permitida a criação de obras derivadas, desde que respeitado o crédito ao autor original. Essa licença é compatível com a Licença Creative Commons (by-nc-sa). |
Classificação Temática: | Estado e Sociedade Políticas Públicas e Sociais |
Abstract: | The case study examines the collaboration between the Ministry of Education and the Ministry of Social Development and Fight Against Hunger in Brazil in order to monitor the commitment made by the beneficiary families in keeping their children in school at the minimum attendance rate required by Bolsa Família Program. It analyzes the cross-sectoral approach as a social policy strategy and the challenges involved in coordination among government agencies to ensure the integrality of this anti-poverty and social protection policy program. The main focus of the study is the relationship between the institutional representatives of the federal government, but it also addresses important elements of interaction with other levels of government so that the management of the education conditionality complies with its purposes. |
Keywords: | federal administration; municipality administration; income distribution; education; partnership; poverty; social policy; public policy; social program |
Target Audience: | Servidores públicos |
metadata.dc.description.additional: | A nota pedagógica deste estudo de caso é de acesso restrito e exclusivo a professores e coordenadores de ensino cujos cadastros tenham sido autorizados pela coordenação da Casoteca de Gestão Pública. Se você é professor ou coordenador de ensino e deseja ter acesso à íntegra das notas pedagógicas que alguns estudos de caso possuem, solicite sua autorização de uso pleno no site da Casoteca de Gestão Pública, na opção “Cadastre-se” (http://casoteca.enap.gov.br/index.php?option=com_user&view=register&Itemid=14). Este Estudo de caso foi traduzido do Estudo de Caso original "Parceria intersetorial em políticas sociais: o controle de frequência escolar no Programa Bolsa Família". |
URI: | http://repositorio.enap.gov.br/handle/1/2186 |
Appears in Collections: | Casoteca: Políticas Públicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cris Figueiras ingles.pdf | 565.96 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Cross-sectoral partnership in social policy_ teaching note.pdf | 122.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.