And when the team is a group?
Title: | And when the team is a group? |
Authors: | Silva, Wanderley |
Endereço Eletrônico: | http://casoteca.enap.gov.br/ |
Language: | Idioma::Inglês:English:en |
Country: | País::BR:Brasil |
metadata.dc.type: | Caso |
metadata.dc.description.physical: | 4 p. |
Issue Date: | 2009 |
metadata.dc.rights.holder: | Escola Nacional de Administração Pública (Enap) |
metadata.dc.rights.license: | Termo::Licença Padrão ENAP::É permitida a reprodução e a exibição para uso educacional ou informativo, desde que respeitado o crédito ao autor original e citada a fonte (http://www.enap.gov.br). Permitida a inclusão da obra em Repositórios ou Portais de Acesso Aberto, desde que fique claro para os usuários esses “termos de uso” e quem é o detentor dos direitos autorais, a Escola Nacional de Administração Pública (ENAP). Proibido o uso comercial. Permitida a criação de obras derivadas, desde que respeitado o crédito ao autor original. Essa licença é compatível com a Licença Creative Commons (by-nc-sa). |
Classificação Temática: | Gestão de Pessoas |
Abstract: | The case portrays the situation of a Specialist in Public Policies and Government Management (EPPGG), newly appointed, without experience in the public sector, for the position of coordinator in a ministry. He will manage a team responsible for following up on projects on a national level that present low results. The staff is heterogeneous in terms of training, employment status and wages, and presents points of conflict. After evaluating the situation, the coordinator presents suggestions of actions to his superiors aiming to improve the performance of the team. |
Keywords: | people management; leadership; team; performance; evaluation |
Target Audience: | Servidores públicos, professores, sociedade. |
URI: | http://repositorio.enap.gov.br/handle/1/2818 |
Appears in Collections: | Casoteca: Gestão de Pessoas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
And when the team is a group.pdf | Caso de ensino | 834.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.