Título: Brazilian National School of Public Administration
Autor(es): Escola Nacional de Administração Pública (Brasil)
Editor: Escola Nacional de Administração Pública (ENAP)
Endereço Eletrônico: http://www.enap.gov.br/downloads/enap_folder_ingles.pdf
Idioma: Idioma::Inglês:English:en
País: País::BR:Brasil
Tipo: Folders/Cartilhas
Extensão/Indicação de Série: Número de páginas: 27 p.
Data: Set-2007
Detentor dos direitos autorais: Escola Nacional de Administração Pública (ENAP)
Termos de uso: Termo::Licença Padrão ENAP::É permitida a reprodução e a exibição para uso educacional ou informativo, desde que respeitado o crédito ao autor original e citada a fonte (http://www.enap.gov.br). Permitida a inclusão da obra em Repositórios ou Portais de Acesso Aberto, desde que fique claro para os usuários esses “termos de uso” e quem é o detentor dos direitos autorais, a Escola Nacional de Administração Pública (ENAP). Proibido o uso comercial. Permitida a criação de obras derivadas, desde que respeitado o crédito ao autor original. Essa licença é compatível com a Licença Creative Commons (by-nc-sa).
Classificação Temática: Escola de Governo
Resumo: The Brazilian National School of Public Administration (Escola Nacional de Administração Pública – ENAP) is a public foundation linked to the Ministry of Planning, Budget and Management. Founded in 1986, its core mission is “to develop competencies of civil servants in order to enhance government capacity for managing public policies”. To fulfill its mission, a wide program of learning and continued education is offered to public policy managers as well as e-learning and customized courses, in accordance to governmental and institutional strategic objectives. ENAP’s courses are framed according to governmental strategic demands for social inclusion, poverty reduction as well as economic development in order to strengthen the leading South American democracy. The range and diversity of its programs mirrors the challenges of deep changes in the jobs market and the work environment, faced by the current 550,000 federal civil servants and the over 7,000,000 state and municipal civil servants in Brazil, as last counted in 2006.
Palavras-chave: Escola Nacional de Administração Pública (ENAP);  escola de governo;  administração pública;  capacitação de servidores;  servidor público;  civil servants;  The Brazilian National School of Public Administration;  courses;  e-learning education
URI: http://repositorio.enap.gov.br/handle/1/1651
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